طبع فلفل قرمز پس از گوجه فرنگی دومین محصول مهم گیاهی جهان است که طبع عجیبی دارد و تولید شده ترین نوع طعم دهنده و رنگ آمیزی ادویه است در حالی که ویتامین ها و مواد معدنی ضروری و همچنین کارخانه های صنعتی را تامین می کند.
با وجود اینکه در رتبه دوم قرار دارد، عوامل مختلفی بر تولید و همچنین توسعه بازاریابی فلفل قرمز تأثیر می گذارد بازیگر اصلی زنجیره ارزش فلفل قرمز تامینکنندگان ورودی، تولیدکنندگان، جمعآوران/مونتاژکنندگان، کارگزاران، پردازندهها (عمدتا)، عمدهفروشان، خردهفروشان و کاربران یا مصرفکنندگان نهایی بودند.
حتی اگر اینها شرکت کنندگان مختلف در زنجیره ارزش هستند، توزیع سود به عنوان اصل زنجیره ارزش منصفانه نیست و زنجیره نیز به خوبی یکپارچه نشده است، بلکه یکی از آنها به ضرر دیگری مانند معامله گران غیرمجاز بر معامله گران دارای مجوز است.
عمدهترین عوامل بازاریابی که بر فلفل قرمز تأثیر میگذارد، وجود تجار غیرمجاز است که محصول را برابر با تاجران دارای مجوز خریداری میکنند و به دلیل عدم پرداخت مالیات، شکاف اطلاعاتی بهویژه تولیدکنندگان، اطلاعات کافی در مورد فلفل قرمز را با قیمت پایینتر از کالای مجاز به فروش میرسانند. کیفیت و کمیت محصول به دلیل موانع زیرساختی، عدم استفاده از ارتباطات، تقلبات مختلف از جمله خاک، شن، اضافه شدن آب به محصول فلفل قرمز در حین فروش به منظور افزایش وزن، عدم دسترسی به اعتبار حتی در صورت وجود موسسه مالی می خواهد اعتبار ارائه کند وام گیرنده باید وثیقه ارائه کند در غیر این صورت دریافت آن دشوار است.
از عوامل تولید فلفل قرمز می توان به شیوع بیماری ها، روش کاشت، نیاز آبی، نیاز به کود، ارقام بذر، کود دامی، دوره برداشت و خشکسالی اشاره کرد. این عوامل هم بر کمیت و هم بر کیفیت محصول فلفل قرمز تأثیر می گذارد و علاوه بر این، تولیدکنندگان به دلیل نوسانات قیمت، اطمینانی به تولید مداوم محصول فلفل قرمز نداشتند
- منابع:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.